Hilda`s Naturblogg

Hilda`s Naturblogg

mandag 17. mars 2014

Nedtellingen er startet....til Norsk Naturfotofestival







Dette bildet har jeg kalt for edderkoppens symfoni. Magien i fargespillet og motiv var det som fanget meg helt da jeg prøvde å få frem uttrykket. Naturfoto er spennende og blir en livsstil. Å se naturens skiftninger gjennom fotoapparatet, gjør noe med en. Carpe Diem er et uttrykk som jeg liker godt. Det å sitte ned på bakken å se på en hestehov og bare la tankene fly, eller få oppleve stillheten. Å få bo i sitt indre rom en liten stund er helsebot for sjelen.  Motivene er jo over alt, det er bare å være flink til å se. Årstiden vi går imøte nå er vel den mest hektiske. Alt i naturen skjer akkurat NÅ! Men før våren dukker opp under et tynt lag med snø, skal jeg på det mest spennende som  skjer i Norge akkurat nå. Og dette har jeg gledet meg leeeeeeeenge til!!!!!


Nå er nedtellingen til Norsk Naturfotofestival igang.  Få se bilder, høre historiene bak prosjektene til annerkjente fotografer som har naturen som utgangspunkt for sine bilder. Forventninger til  masse inspirasjon og nye ideer til fotograferingen videre er skyhøye. Her er det bare å møte opp med åpent sinn og bare ta imot med alle sansene.
Håper også å møte mange som jeg "kjenner" bare gjennom bilder,blogg,websider og navn.